I måleriat har det ofta talats om nya stilar o slilarter,var o en är ju kär i sig egen lilla nisch eller hur?Det tycker jag gäller även den "rena formen"som sägs vara en av modernismens hörnpelare,,men jag vet inte så noga?Det tycks gälla i synnerhet för stilar som expressionism - naivisterna,och surrealisterna..
 
Nästan alla andra vänder vänder etablissemanget ryggen och allt inlyssnat från folket i branchen.Själv anser jag att expressionismen har ett starkare,mycket starkare uttryck än exempelvis surrealism,och har hållit mig till den ända sedan i alla fall 1990,talets början..Även om jag ibland haft tankar på att ändra mig..mer för att kunna sälja än att lämna får någon annan orsak,och då blir det alldeles fel - man ska jobba med allt som fungerar o känns rätt?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress