13 juli 2017

S;G;Svensson 1

Allmänt

Nånting föreföll välbekant när jag första gången mötte denne särling,denne målare,denne absurt jobbande individ när han höll sina visningar på Inter Art i Göteborg.Det var nåt med killen vid första anblicken - han uppehöll sin utan påverkan surrealistiska målningar för folket och dess urgöteborgare.Han var en cool kille bara..
 
Andra gången jag träffar honom var hos frisören på Avenyn där jag hade hängt några oljor,och då fick jag bekräftat att det var just han denne S:G Svensson som slogs om platserna hos frisörerna i Östra Göteborg. Han tyckte detta var en bra plats hänga ut gratis - inte för jag tror bättre om dessa kunder som konstköpare,men det springer mycket folk hos de bättre frisörerna i stan...Och han på Öster var en jäkel att snacka om oss för sina 30% på tavlorna.
 
Många av de saker han gjorde var Halluccinationer med full effekt i grå toner för det mesta.Mycket kvinnliga kroppar hade han där damerna syntes som i en dimma,men jag kom aldrig att gilla just dessa.Men andra tyngre grejer mera desorganiserade tände jag bättre på och det meddelade jag honom.Jag vet att Tord Baeckström på HT skrev bra recensioner varje gång SG,visade sig i hamnstaden Göteborg----------------
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress