26 juli 2017

På Österlen

Allmänt

Nu har jag med vänner besökt Österlen igen efter ett par års uppehåll,kom hem sent klockan 03oo i natt.Och även här nere har mycket gått tillbaka, nu verkar det mesta vara "hemslöjd o caféer"? Och den konst jag åkte ner för var som bortblåst..på de ställen jag för två somrar sedan njöt utav där nere..
 
Träslöjden är väl bra men någon måtta får det ändå vara eller hur? Det har blivit ett hantverks-jippo av den sämre sorten mina vänner? Och turismen har tagit över helt o hållet allt som vi tidigare förknippade med konstrundorna och som startade såna runt hela landet för bara 10..15 år tillbaka.Väldigt sorgligt om jag får skriva det här.
 
Men vi i sälskapet om fyra personer kunde ändå njuta av ett "nytt ställe"för övernattningar där.Ett medelålders par hade köpt en gammal skola som liknade en mindre fästning i rött tegel med tornformationer.Paret som ägde stället var väldigt trevliga,och nu vet jag var jag  ska övernatta senare i höst för utställningar i Malmö-Helsingborg.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress