30 juli 2017

Läsning.1

Allmänt

I dagens första timmar läste jag i min nya bok....ja en fortsättning på Männen i Kreml som jag köpte nyligen.Och som är den första konsekventa beskrivningen jag läst av de senaste årens händelser under Putinregimen.Jag har innan läst en del om landet där det mer handlat om Putin o hans mord på en del journalister.
 
Och i den här boken får man mer klarhet i vem som ligger bakom besluten i Kreml? Zygar fick kontakt med kärnan i Kreml - där han fått intervjua en del potentater,dock icke Putin själv.Genom sina kontakter kunde han genomföra så unika utfrågningar av männen närmast honom o ledande politiker i besluten om oligarkerna,som Putin haft intima samtal med. Att de får jobba ganska fritt...bara om de ej blandar sig i rikets politik.En av de första som kröp länge för Putin var han miljardären Roman Abramovitj som köpte laget Chelsie i England o sedemera fick flytta dit med sin kvinna,,,Där slapp han leva i Putins skugga och blev miljardär på kuppen...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress