Kom nyligen med posten som är tidig i dag.När jag öppnade paketet fann jag en CD med violinisten Svend Asmussen.Denne danske vän och showman,tekniskt vidunderlig på sin violin,jaa vad ska man skriva en världsartist
av stort mått.Asmussen lämnade oss nyligen precis hundra år fyllda....................
 
Det måste skickats av nån som känner till mitt intresse för musik,och speciellt intresset för jazzviolinister?Jag har mina känningar i Norrköping där det bor en redaktör B, Möller,och som skriver om musiken? Ja han skriver skivrecensioner i OJ OrkesterJournalen som jag haft så länge.Det är kvartettmusik och jag hade inte den här CDn.Den utgörs av standards(populära låtar)med ganska okända musiker som kompar Asmussen.Och som avslutas med hans ständiga signatur låt June Night som är så passande just i dag....Nåja,det måste vara Möller eftersom numren är ganska avvikande.....ska sända ett mejl och tacka får vi se?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress