27 juli 2017

Borta Bra..

Allmänt

Men hemma allra bäst.Så upplevde jag denna torsdag i mitt hem...där jag åter målar i oljefärger.I dag blev det bara tre timmar men lade ändå upp "en ny bild"där jag fann en lämplig ram.Jag ser alltid till att fixa en ram till den tavla jag ska göra,på det sättet får jag fram nya bilder på ett bra sätt. Jag lägger sen i bilden i ramningens fasning,för att om möjligt hela tiden se om färgerna o forman kan passa till nämnda ram?Andra undrar bara varför detta?
 
Men varje målare söker sin specifika väg...och jag har alltid gjort så här.Ja,innan jag målat före skolorna hade jag ej råd med ens små ramar..skillnad nu o sedan 90,talet då jag haft råd att köpa in ramar o till och med beställt fina saker från snickeriet i Månstad. Allt har sin tid och det blir extra ordinärt allting faktiskt.Nåja,den nya tavlan har jag även titeln till - den ska jag kalla "Poppel o Äppelträd"...och jag sätter ut den här på bloggen om nån vecka?
 
Här tänker jag mig att expressionismen ska flöda o förblöda.Färgerna går i gult...rött,mörka gröna nyanser.Och marin blått i Poppeln som står till höger i den fyrkantiga bilden.Himlen i grått med små gula inslag mot bildens mitt o det ser ut bli bra,än så länge är bäst tillägga? I morgon klockan 10oo fortsätter jag måla o lägga på ett andra lager..
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress