10 juli 2017

Befrielsen 2

Allmänt

Men mest ägnade jag mig åt att just få,eller min strävan efter syntesen.Mellan det nordiska i naturmystiken och ett sammansatt uttryck i motivet.Det nordiska ljuset som många snackade om i Götet vid den här tiden ,var ett himla svårmod att få till.Naturkänslan fanns där men saknade ibland klarhet o den viktiga distansen.Det är oerhört marigt att få ett hyfsat resultat som står sig efter ett dygns granskningar...då jag brukar titta igen innan jag fortsätter.
 
Men generellt kan jag skriva att det senare gick riktigt bra 2001 o framåt några år.Jag målade ibland nätterna igenom vilket gjorde mig orkeslös vid middagstid dagen efter vaket.Men en stegring av min lust att jobba var sannerligen mycket välkommen.För det är så med sånt här att man kopplar ofta av efter en utstä'llning även om det gått sämre med den nödvändiga inkomsten...men svårare komma igång om man sålt dåligt...så blir det.
 
Frihet o konstnärsskap är en jävla svår situation.Mitt stora problem är diciplinen,att jobba på hela tiden.Många är de kollegor som klagat på min "dåliga disciplin"under åren o visst känner jag mig skyldig i högsta grad.Även de kvinnor jag stått nära..har påtalat det här många många gånger,dock har detta även blivit bättre.Det har säkert med åldern att göra..man blir lugnare ju äldre man blir in på 2000,talet - och det är min största tröst erkänner jag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress