10 augusti 2017

Varuhandeln

Allmänt

Två gånger i veckan åker jag ner till ICA o handlar det nödvändiga -mjölken,en bit ost och frukt.Affären ägs av en ny kille från Borås där han jobbat i en större varukedja.Han är nog i 35årsåldern o allt är finare nu i butiken.Ett tag trodde jag de skulle lägga ner även den här nyttiga butiken,men den blev kvar o det gläder oss mycket.
 
Affärn ligger intill torget på genomfartsgatan - och dessutom har sortimentet  ökat. tycker jag.Tidigare har vi beställt vin och öl där,men tyvärr det får vi  köpa 2 mil norrut.Dessutom är personalen bytt..jag känner bara igen en kvinna från det galma gardet där nu för tiden.Och sånt härligt att få se nya damer i butiken man är så ofta,man tröttnar  på folk man mött i nu 26 års tid - jag köpte huset 1991 så åren går fort......
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress