13 augusti 2017

Utanför Närvaron.

Allmänt

Så tycker jag man levat sedan 1977,när jag genom en lyckad vernissage i staden bestämde mig för att jobba heltid med att måla.Jag hade givetvis hållit på med färger i olika tekniker - men ingenting var så bra,som oljan.Jag fann detta var det jag skulle hålla på med,det gav mig så mycket i själva hanteringen.
 
Det jag ej tänkte på i början var att det bör vara en undermålning innan man sätter igång med det svåra,att få fram ett motiv/en bild som man tycker "sitter där"till slut.För om den ej finns blir färgerna ej mättade o klara.Sedan efter hand börjar själva bildskapandet då man bestämmer tavlans form,färgerna och stilen.
 
Man märkte efter en tid att man var utanför närvaron av andra,för när man jobbade i affärer o med dekoration fanns det alltid folk andra anställda på den firma man då var.Så var det på alla jobb jag haft innan,och tiden på storföretaget Volvo på Hisingen då var man verkligen närvarande tyckte jag fastän jag ej jobbade på bandet.Jag hade turen få bra jobb på planeringssidan o gick omkring i vit rock,o satt med tjänstemännen i matsalen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress