Då man höll sig med andra jobbare o en del man tyckte var kamrater.Det gällde även på mindre företag i affärsbranchen där man kunde vara fem sex personer som hade olika sysslor.Man levde chemalagt hela tiden och fick av basen arbetsuppgifterna,inga egna iinitiativ alltså,och lönen delades ut först veckovis fredagar,
 
På företaget Galon i Billdal fick jag kontorsjobb och hade hand om bokföringen.Trevligt och rent jobb men att ha det så skyddat o bekvämt var bra på ett sätt..men på ett annat vis ganska tråkigt o fnuttigt.Samma grejer hela tiden det vara bara siffrorna som ändrades litet ibland,ingenting hände förrän jobben blåstes av kl 16,30 varje dag.
 
Så efter knappa två år sade jag upp mig för herr Jansson o han undrade varför.Jag sa bara som det var jag skulle
 söka in på konstfack i huvudstaden,och så blev det till slut..Stockholm hägrade o jag var där sex månader senare på ett hyresrum hos en rik gammal dam....som inte gillade jazzmusik.Nu skulle jag bli min egen det otrygga livet.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress