15 augusti 2017

Änkan Ekman

Allmänt

Nyligen hade jag upplevt Ekman från tidigare visningar  i sin stad.Där jag hade svårt,och där jag alltid haft svårt för hennes bilder i olika former.Men recensioner i dag i SVD öppnar med "hon är fräck,näbbig"o tillräckligt äcklig borde de fått med - då jag sett vissa saker av det hon nu visar igen i moderna museet i stan.
 
Men sen kan vi ej komma runt hennes stilart heller,hon är verkligen en ensam kvinna med sin konst i dag.Tekniskt skickligt är det och hon prövar nya vägar i sitt hantverk,jobbar tydligen jämt med något verkar det?Så Okey,Bravo Ekman kan jag väl tycka - men varför ibland så snuskiga bilder,som drar ner helheten hela tiden?Våldet o snusket har vi sannerligen nog utav ute i det här växande oroliga samhället? En snällare nivå snälla Ekman?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress