Ja egentligen är det bara en sak som gäller - "ställ ut så mycket du kan"och provocera gärna tidningarna,dess kulturknuttar?Få dem till gallerier där du ställer ut,åtminstone att de gör sig besväret sända en fotograf?Det kan i många stycken vara ganska avgörande och som ger folk i den staden,att titta ut en stund o tycka till.
 
Så gjorde jag i början av ett 90,tal när vi hittade huset Ängliden här ute 12 mil norr om Göteborg.Och de första visningar jag hade här på landet kom det mycket folk på grund av mina besök på redaktionerna här.Men man tröttnar till slut att jaga dem,och då avtar också besöken på utställningarna drastiskt.Enkel matematik.
 
Neej,du blir bara kändis genom att "någon tjänar"på det du målar och visar,men det gäller förstås också om jag menar framgång i andras ögon..?För om jag skulle mena framgångsrik i mina egna ögon - räcker det nästan att bara kort hålla sig till eget storhetsvansinnet ? Men,där ligger jag som bekant lågt...och det är bra.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress