31 december 2015

Utespringet svalnar.

Allmänt

Men det var mycket nära i början av den här månaden att det bröts,jag hade beställt biljett till Trion med Hacke Björksten på Plugged music i gamla stan för att närvara när Top Three gav sin konsert där.Men sedan kom jag ändå ej iväg de fyrtio milen till gamla stan för att lyssna,så kan det vara ibland - så jag försökte då med ägarna av Plugged kunna få ersättning i en CD för biljetterna som var en bra slant.Men se det gick inte...men de lät ändå sända den nya CDn med trion för en slant på runt 240 kronor - så konserten sker här hemma istället.Trots allt hade det blivit mycket dyrare att köra dit upp omkring 3000 svenska kronor,nu blev det 500..
 
Jag berättade om musiken här på sidan för ett tag sedan,och jag tyckte om The Three med den fenomenale basisten Hasse Backentoth som har blivit en stor tillgång för denna ganska nya trio med saxofon,piano och bas och inspelningen var jättefin så trots allt med missen i Gamla stan njöt jag i värmen från stereon med de allra bästa Dont get Around much anymore - Tricotism av Pettiford,Yesterdays,samt Come rain or Come shine.Så varför klaga menar jag när musiken som ändå "är det viktigaste"går att få hemma i värmen o lugnet?
Jag lämnar inte jazzen trots att avstånden fysiskt minskat de senaste tio åren...jag har allt här.
GOTT NYTT ÅR på Er alla o jag uppskattar ni tittar in alla dagar även på det nya året
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress