28 april 2015

Kanske påverkan?

Allmänt

Åren 1990--95 började jag ändra mitt måleri märkbart jag börjar här lägga på skikt på skikt av färgen på alltflera dukar,som jag senare var övertygad om var rätt väg att gå.Efter en ganska lång tid märker jag att målningarna blir allt mer nyanserade - och det följde litet brutna toner med sättet att måla tyckte jag.
 
Lindahl o andra menade att jag hade haft en stortvätt, något jag tycker låter märkligt.Spänningar och jämvikt uppstod och man kan ej komma från jag var väldigt intresserad av västkustkillarna vid tiden kring 90,talet.Var ofta ute på Valand o muséet och tittar eftersom de flesta av dessa konstnärer är döda.Sprang ofta på auktionerna i Götet och i Stockholm trots jag ej hade råd ropa in någonting,men bara atmosfären var himmelskt intressant.En av de jag fäster mig vid direkt var Karl Isaksson Stockholmaren som vi kallade honom.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress