I går fick jag frågan:"Jobbar du efter verkligheten, eller med densamme"Jo jag har en del av verkligheten genom det arbetsliv jag aldrig tillhörde egentligen, inte för det var dåligt o ej hade status,utan för att jag ej gillade gå ut till jobb jag ändå ej kunde förlika mig med.....Tidigt på morgonen och sent hem på kvällen och dåligt betalt.
 
Så jag menar all konst behöver ej vara märkvärdig - eller berättande ej heller nyttig.Det finns andra krav på uttryck för lusten till skönhet och för att åtminstone kunna göra andra människor glada - så glada att de till slut köper en tavla av mig.Sen kom vi in på målandet som konsthantverk och vilka oanade möjligheter detta ger.Oljefärgen är på det sättet fantastisk och ger en människa sådana möjligheter till att skapa något eget - någonting som kan bestå.
 
Så nu är jag på väg till Tjörn där jag höll hus mycket åren 1970 till 1985 då jag flyttar till landet.Är bjuden hem till Ingemar Lindh och hans kvinna under helgen. Blir kul se hans ateljé som är byggd i glas där på berget - skall sedan till en samlingsvisning och kanske har jag där nånting till hösten? Tjörn och Orust är ställen jag gillar och det blir ett kärt återbesök med de nya kontakter jag fick i februari på Galleri Ullmans.....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress