31 januari 2014

Friskt måleri

Allmänt

När jag plockade med mina målningar i går fick jag besök av Thomas som köper litet ibland - han tog denna gången med sig en marin i djupa blåa toner med en guldram. Han tittade sig omkring och tyckte att det är "ett friskt måleri"jag bjuder på, ovanligt för att komma från honom som annars bara tittar och prutar.
 
Inte för att man blir chockad precis men vokabulären var ny för att komma från herr Johansson.Sedan finns det målningar man plötsligt stannar upp inför litet extra men det är sällan numera.Men utstrålningen av målarkraften och livsglädjen har alltid lockat åtminstone mig mycket länge,och även om Matisse Grunewald med flera var före så är man trots allt en länk i denna kedja som inget slut har.Senast jag fick denna kick var av lokale konstnären Björn Bredström som ändå betytt mycket för konsten i staden Borås han var även en lysande grafiker.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress