31 december 2014

Inte ens i närheten

Allmänt

Jag kan i detta landet begära skattskyldighet,om man nån gång når gränsen 330.000 kronor?När jag nu ej kommer att nå denna satta gränsen behöver jag ej bekymra mig alls.Mitt gage ligger på omkring 156.000 till 200,000 kronor
per år om jag ligger i rejält med tre till fyra utställningar varje år. Så varför bekymra sig i onödan?
 
Försäljningen med provision är det vanligaste förstås.Men på en del ställen/gallerier betalar jag en kontantinsats på allt från 7000 kronor för 14 dagar - sedan är allt fritt fram för övriga önskningar.Ibland kan jag få ställa ut på ett större ställe utanför städerna, och även få ett rum i fastighten och tar själv hela jäkla vinsten.Men låt mig bara skriva detta att just såna bjudningar förekommer så sällan, för det är folk som i regel har turister på besök och som vill locka folket att komma till deras Gods o Herrgårdar och de har i regel gott ställt också?
 
De här goda människorna/bjudarna som vi säger/bryr sig inte om nåra provisioner tja inte ens att berätta om den som ställer ut i deras salonger - utan bara att det kommer någon med vackra tavlor inramade och är med själv hela tiden vernissagen pågår. Gallerier jagar provisioner hela tiden nästan med lyckta? I övrigt ser man dem aldrig ej heller på öppningsdagen så dessa drivs rent affärsmässigt som är bra på något sätt?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress