Målaren Torbjörn Damm mötte jag första gången på Borås museum där han jobbade fram till året 2009,då tillsammans med Stålnacke som jag köpte konstaffären av 2005 i centrala Borås. Han hängde utställningar där eftersom det byts utställningar hela tiden på ett större museum typ Borås. Han drygade där ut sin dåliga konstnärs
lön som många måste göra/ tja de som vill ha mera prylar/berättade han då jag ibland var en del på museet.
 
T,Damm målade förr mycket med kraftiga uttryck och starka färger men har numera gått in i Renässansen.Jag fick se honom i vår tidning här förra veckan och då visar det sig att Damm bott nästan granne med mig .Finnekumla.det ligger sådär 1,8 mil från mitt ställe som är utanför Dalstorp i Västra Götaland, så jag menar i "de närmaste omgivningarna bor trollen".Nu är det så att vi bildmakare ej har någon kontakt annat än på utställningar
vi är egna,egendomliga typer faktiskt och kör egna race utan större saknad. Det enda mötet man har är med de gallerister som hjälper oss att sälja,och visa tavlorna mer för allmänheten.Han har fortfarande ett extrajobb med kurser som han anser är en bra blandning med sitt eget måleri där hemma.Han är även grafiker.
Men springer jag på denne gänglige 52,åring en dag så blir det säkert en kopp kaffe?
En sak till, håll med om att det är ganska märkligt att man ser i tidningen en kollega
och att denne bara bor en dryg mil bort från ens egen lott?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress