Nu drar det ihop sig till "Den vita sporten igen",även om spelarna nu för tiden får klä sig hur dom vill.Inte för att jag är vidskeplig av mig - men nog anser jag att TRÖJORNA skall vara vita på samtliga som spelar i turneringen?Den inleds med några blåbär från England samt Tyskland.
 
Men eftersom detta är tennisens "Högborg"på All England Lawn i London som alla vill vinna så är det och förblir tennisens allra heligaste där vår egen Björn Borg har fem titlar utan att skämmas. Men nu börjar det talas om att på gräs ska man inte lira tennis alls  - gräs säger man är för kossor det sade baslinjespelaren Ivan Lendl på sin tid.Och han vilden Jimmie Connors skrev till och med en bok om det hela,ja hans memoarer gunås.Men, säger han senare jänkaren, det var ju bara på skoj för att tennisen givit mig så mycket(mycket pengar kanske?)
Så OK då låt nu bästa mannen få vinna den här gången? Jag ska kika på semin och finalen förstås.
Men får jag önska min vinnare är det Roger Federer som är världens bästa genom alla tider.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress