31 december 2013

Galleri Ullman.

Allmänt

Nu äntligen har jag besökt galleriet som ska ställa ut Mitt Måleri Söndagen den 2,e februari till 16,e.Det var ett mycket trevligt ställe med stora vita ytor och rejält upplyst i alla delar. Vackra järngaller och breda fönsternicher i de gamla Jugendhusen. Galleriet är enligt ägaren ej så gammalt så många av de flitiga Göteborgarna hittar ej dit.
Men då det ligger så centralt så skall det kunna bli bra med folk ändå tycker ägaren?
 
Tony Roos som hade 14 dagar där före julen tyckte det "var segt med säljandet"men det kan bero på att tavlor är ej det första man köper som julklapp, men dock det allra bästa om jag får välja.Nåväl, nu är allt på gång med ramandet och fixandet av de målningar jag tänker visa där i februari så varför misströsta? Nu har jag kommit så långt att jag ska ha tre olika stilar på ramarna - en vägg med silver, en annan med guldlister och den tredje med mina egna tillverkade ramar i prima furuträ med laseringar.Detta tog hela julhelgen om nu någon frågar?
 
Blir trevligt komma tillbaks till Göteborg då det var cirka 30 år sedan jag var där på LisebergsUtställningen av de 16 konstkillar som blev utvalda av juryn den gången, och där satt ju prof,Folke Edwards som var en av dem som gillade mina saker men ändå avböjde att SKRIVA ETT OMDÖME att ha bakpå mina alster, som skulle locka fler att köpa min konst .men jag vet ej om detta trick hade hjälpt så mycket precis?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress