28 juli 2012

Förändringar

Allmänt

De senaste 20 åren har konsten förändrats mycket - jag tänker på "de som köper konsten".Medan många köpare tidigare hela tiden gick på de mera kända namnen(trots priserna)är det i dag mera är människorna alltmer befriade från dessa namn som florerat i media hela tiden. Jag menar fult målade skator betingar inga höga priser längre även om de råkar vara målade av herr Liljefors. Detta är ett bra och ärligt sätt lära känna bra måleri av även andra.
 
Kunderna/köparna verkar vara mera kunniga numera när de handlar konst till sina hem och har en egen klar upp-
fattning på en större marknad för konsten. Numera köper de lätt en Siri Deckert eller en Vera Nilsson som ändå har uppvärderats litet senaste åren. Jag kommer över Vera Nilssons litografier ibland som fort säljes vidare.
 
Jag tycker det folkliga intresset även för auktionsfynd blivit stort och det beror ej på TVs sändningar av antikrundan utan att folk äntligen "har råd skaffa sig vackra saker"vilket var värre för sådär 20 år sedan.Så jag rekommenderar mina läsare att besöka en auktion någon gång - för det kan löna sig nämligen?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress