31 januari 2012

KD:s frälsare

Allmänt

Ett politiskt mellanstick. Jag kan ej begripa vad KDs ledare håller på med? Kan någon av mina läsare göra detta ber jag om en snabb kontakt - för att försöka förstå alla dumma turer de senaste tiden pysslat med? Det är två läger som slåss om makten i detta lilla parti som knappast överlever i riksdan efter 2014?
Så jag antar att det är på det sättet att denne Mats Odell hörde och kände vibbarna för att många ville ha honom före Göran Hägglund som varit med sedan Alliansen drog igång hemma hos tant Olofsson uppe i norr.Så karln satte in en stöt utan att "riktigt kolla av läget?" För hade nu Odell gjort detta så hade han kunnat se och uppmärksamme att denne Hägglund hade betydligt flera med sig bakom sin rygg?
Och mina vänner den "kristna grundsynen är som bortblåst"numera och det var visserligen herr Odell inne på i sitt anförande senast. Det här måste KD tydligare förklara för sina väljare,och inte köra på med att det ska bli ett modernare parti till 2014? Det här leder till splittring och det är väl knappast vad KD skall ha nu när de ligger så risigt till i alla mätningar? En förståndig man jag fikade med i går på Nya caféet vid Borås museum sade:Båda dom där gubbarna(han kallar Hägglund gubbe)är omtyckta i partiet, men ingen av dem har de förutsättningar som krävs för att föra Kristdemokraterna in i en framtid - och sade att dom lika gärna kunde heta Kris-demokraterna.
Men Hägglunds gäng har heller ej lyckats slå sig fram i opinionen av nån anledning? Dessa måste tala klarspråk och komma med mera fräsiga utslag - ställa den där Rienfeldt och militären mot väggen för utan Hägglund är dom där två helt körda 2012 - de har ingen egen majoritet.Och nu med ett växande Vänsterparti är det skärpning som gäller för att hålla sig över 4-procentsspärren. Men båda ger ett tröttsamt intryck i alla fall på mig.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress