För ett tiotal år sedan var jag på ett föredrag av den gamle LO,basen Stig Malm. Han ansåg att regeringsfolket borde komma ut bland folk och bäst skulle de göra detta genom att "få tjänstehundar"i Rosenbad. Han har länge tyckt att de sittande stadsråden gör för litet för de människor de valts av och att de gömmer sig och kommer fram vid varje valturnering. Han var övertygad om att något gått fel sedan åren 1993-94 då han avgick som LO,bas i Stockholm. Sedan dess har Stig Malm verkat som fri debattör och därtill sossarnas främsta kritiker.
Och där har han varit förbaskat bra och givit sina kamrater ett jäkla läxa inom politiken.

Det bästa har inte varit hans ständiga kritik av partiet utan hans sätt tala om vad dom borde göra för att kunna närma sig folket som förr.Det har gjort att den gamle LO,basen varit mycket efterfrågad runt om i landet till föreläsningar,och här anser jag Stig Malm är bättre än som LO,basen vid Norra Bantorget i Stockholm. Men många gånger slog han bort att han var omtyckt med att säga "jag är ej politiskt korrekt"men det fungerar och folk gillar mina föreläsningar slutade han. Jag anser han var en lika god talare som Alf Svensson som numera saknas mycket i den svenska politiska makten. Mer av sådana begåvningar vore önskvärt anser jag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress