28 februari 2010

På ateljén

Allmänt

   

Nu har det gått två månader sedan jag började med bloggen, tiden går snabbt när man har trevligt. Allt fler läsare besöker min sida vilket är väldigt spännande och ger ytterligare lust att fortsätta med den. Att musiker får ett litet spelrum hoppas jag Ni läsare står ut med det gäller ändå våra mest kända yrkesmusiker.

Månadens konstnär var Inge Schiöler som är en av mina direkta favoriter i svensk konst och som Ni kan följa på min blogg längst ned på februari månads inlägg. Senare kommer jag berätta om Ivan Ivarsson, Sandberg, och Åke Göransson som har en särdeles märklig historia. Vissa av andra konstnärer jag redan berättat något om återkommer jag till på min blogg.

Beträffande det egna målandet har det varit vissa problem med ateljévärmen, som när det blir nedåt 6 minusgrader-ej går upp till 18-20 grader, som jag vill ha när jag målar. Men nu i lördagsmorse märkte jag att den gick för fullt igen - luftvärmepumpen och höll fin rumstemperatur.

Nu ser vi  fram mot våren och värmen, och min konstrunda som sker andra helgen i april (9-11 april.)
Men det blir mera om konstrundan i Tranemo och Svenljunga kommuner längre fram i bloggen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress